Czytasz wiadomości wyszukane dla słów: Jak zrobić buttona

photo



Temat: jak wydzielić obszar z jpga i użyć go jako obszar aktywny(za pomocą listnenera)?


Mac napisał(a):
| Witam

| Mam takie pytanie, applet wyświetla mi zdjęcie, chciałbym wydzielić obszar z
| tego zdjęcia i użyć go jako przycisk. Jeśli nacisnąłbym na ten obszar coś by się
| działo. Jeśli jest to możliwe to czy przycisk mógłby mieć dowolny kształt?.

| Wydaje mi się że w starszej wersji Tutoriala Javy był taki przykład,
| o ile mi wiadomo związany z planetami jednak w bieżącej wersji nie ma tego
| przykładu.

| Pozdrowienia

Możesz zrobić to na parę sposobów. Jeśli chcesz po prostu, żeby był
obszar z obrazkiem, reagujący na kliknięcie (ale bez focusa,
prezentowania stanu wciśnięcia itd.), tworzysz sobie klasę dziedziczącą
po JPanel i podpinasz pod nią MouseListenera.

Możesz także zrobić buttona dziedzicząc po klasie AbstractButton.

Najlepszym sposobem (ale też zajmującym najwięcej czasu) jest jednak
napisanie własnego UIdelegata. Zobacz sobie, jak to jest zrobione w
klasie np. WindowsButtonUI. Będziesz musiał w konstruktorze zrobić sobie
BufferedImage z interesującego Cie zdjęcia (żeby nie wczytywać obrazka
za każdym odrysowaniem ekranu) a następnie napisać odpowiednie metody
paintXXX.

Jeśli chodzi o stworzenie przycisku o dowolnym kształcie to tu zadanie
składa się z 2 części - po pierwsze, narysowania buttona (tak, aby część
była przezroczysta) - to możesz zrobić np. w UI, i napisania
odpowiedniego listenera dla myszy, żeby button nie wciskał się poza
jakimś obszarem - w UI jest metoda createButtonListener(). Dziedziczysz
sobie po klasie BasicButtonListener i nadpisujesz metodę mousePressed()
żeby działała w odpowiedni sposób.

Mam nadzieję, że to co napisałem wskaże Ci kierunki dalszych poszukiwań.

Pozdrawiam,
Pablo


No tak ale ja bym chciał żeby tłem dla tego przycisku było zdjęcie. Np.:

xxxxxxxxxxxxxx
x            x
x  ooo       x
x  ooo       x
x            x
xxxxxxxxxxxxxx

x - obszar zdjęcia
o - mój przycisk

Powierzchnię tego przycisku pokrywałoby zdjęcie

To się jakoś prosto dało zrobić tylko, że nie ma już tych przykładów w
tutorialu... Jeden był z planetami gdy najechałeś na obszar planety, pojawiała
się w oknie jej nazwa, drugi ze zdjęciem, gdy najechałeś na usta był odgrywany
dźwięk. Może ktoś kojarzy gdzie można by było znaleźć te przykłady?.

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: button obrazkowy dwustanowy
Jak w temacie. Czy mozna zrobic button dwustanowy, ktory bedzie wysylac dane
z formularza. Jesli tak to jak?
Z gory dziekuje za odpowiedz.

Maciej

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: button obrazkowy dwustanowy

Czy mozna zrobic button dwustanowy


[ciach]
Przepraszam za moje lamerskie pytanie, ale co to jest button dwustanowy???

Pozdr.
Marcin

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: Button i skok do nowego adrsu.
Witam

W jaki sposób można zrobić button ze skokiem do nowego adresu w tym samym
oknie przeglądarki?

Pozdrawiam

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: program do buttonow reklamowych

Witam,szukam programu w ktorym moglabym zrobic button,ale nie
przycisk,tylko maly banerek.Czy ktos moze mi jakis polecic,najlepiej
darmowy lub wersja 30 dniowa

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: Pytanie
Jak dla mnie to najlatwiej zrobic buttona we Flashu


albo pl.comp.lang.javascript

sposob ktory ty wymysliles nie jest najlepszym ... do takiego "efektu"
uzywa
sie javascriptu

km


Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: podwojny submit w FORM
albo zamiast submitow zrobic button i javascriptem wyslac do innego action
.... ale NTG pl.comp.www

Pawel

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: podwojny submit w FORM
albo zostawic submity ale w ich onclick wstawiac do this.form.action raz
index1 a raz index2
msw


albo zamiast submitow zrobic button i javascriptem wyslac do innego action
.... ale NTG pl.comp.www

Pawel


Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: 300 zł dla grafika www


| do zrobienia jest grafika serwisu www (no flash)
| termin wykonania do 14.01.2002

za 3 stowy to ja ci moge zrobic buttona ///


fakt... pewnie przez 4 dni nic wiecej bys nie zdazyl zrobic...

Chicken

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: zastanawiajace oferty pracy


Leekuid wrote:
oj dziwi dziwi - zastanow sie pisze: "grafik" i "znac bardzo dobrze" -
javascript? he he a jakiez to ma zastosowanie w fotoszopie? wazne zeby
orientowal sie, ze jak ma zrobic button - to musi zrobic dwa obrazki :) ale
zeby od razu bardzo dobrze znal ten jezyk????


tylko że nie robi dwóch obrazków np. na sufit, ale w konkretnym celu i
mają się one konkretnie zachowywać. to zachowanie też ktoś musi
wymyśleć, a ponieważ jest częścią designu - jest to robota dla grafika.
poza tym: rozróżnijmy dwie sprawy:
- projektantów www - są to Panowie Artyści, o których kilka dni temu
pisałem i z którymi pracuje się o tyle przyjemnie, że za punkt honoru
stawiają sobie nieznajomość jakiejkolwiek technologii i jakichkolwiek
realiów i którzy mają prawo rządać wykonania niewykonalnych 'cudów na
kiju', bo Mają Papier Ważnej Uczelni, zarobki od 5.000zł za projekt
site'u;
- grafików www - tną, optymalizują, składają, są tanią siłą roboczą i
myślę, że lepiej dla nich, jeśli potrafią coś więcej.


Chyba lepiej jak bedzie znal MacOS lub podobny, graficy takze Ci od www
pracuja na Mac'ach - na pl.comp.grafika byl tez np. temat fotoszop PC i
ogonki - lepiej to wyglada w wersji na Maca niestety, ale jak firma sie
uprze to winde musi znac - na tyle zeby odpalic sobie tego fotoszopa


Maki to niecałe 10% rynku, z czego większość za Wielką Wodą. w Polsce
przyjęły się tylko w _niektórych_ studiach dtp. z tego, co słyszałem, za
słabo wygląda dystrybucja oprogramowania, poza tym większe firmy są
zsieciowane a nikt nie będzie heterogenizował środowiska dla kilku
grafików, wreszcie - admini Win są tańsi, blaszaki są tańsze, Win są
tańsze i więcej grafików widziało je na oczy.


albo ja bym chcial zeby bylo w druga strone - zeby
informatyk wiedzial czym sie zajmuje taki grafik :)


nie wyobrażam sobie współpracy z zespołem, który nie wiedziałby, że
słuchanie muzyki, oglądanie kreskówek i przychodzenie o różnych porach
to ta część mojej pracy, do której odnosić się trzeba z należytym
szacunkiem B)


He he obycie z programami to dobra rzecz poza tym z tego co zauwazylem jak
juz jestes dobry w jednym szybko lapiesz inne


dokładnie - znajomość (choćby pobieżna) js umożliwia bezkolizyjne
wejście np. w język skryptowy flasha.

pozdrawiam,
Ł.

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: Statyczny GUZIOL
Jak zrobic button'a, ktory stal by w jednym miejsu, czyli zeby byl
niewrazliwy na skrolowanie okna.
Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: czym guziki?
czesc,
jak najlepiej zrobic buttony? a moze sa jakies ogolnodostepne zbiory takich
rzeczy?

z gory dzieki i

pozdr,
wlodi

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: BUTTON
mario15 < mariusz@poczta.onet.pl zebrawszy myśli wystukał(a):
|| W jakim programie można zrobic buuton??

W żadnym.

Ale np. w delphi mozna zrobić button.

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak to zrobić ???
Jak to zrobić ???
Jak zrobić button który który po najechaniu na niego będzie animować
(zacznie się błyczeć i skakać np.). Prosiłbym o łatwą instrounkcje albo
strone z tymi żeczami :P Pozdro i Dzienx Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: jak pod flash 5 dodac stronke do ulubionych i jak
jak pod flash 5 dodac stronke do ulubionych i jak
mam sprawine zaczelem niedawno sie bawic flash 5 i mam problem chcialem
zrobic button ktory by dodawal stronke do ulubionych co mam zrobic??? Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: Jak wykonać taki button ???
Jak wykonać taki button ???
Jak zrobić button który który po najechaniu na niego będzie animować
(zacznie się błyczeć i skakać np.). Prosiłbym o łatwą instrounkcje albo
strone z tymi żeczami :P Pozdro i Dzienx Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: Gdzie photoshop 6 - NTG prościej


| No to sie teraz narażę ...
Nie, raczej sie kompromitujesz, ale do rzeczy...


- Poprawiam - skompromituję się ...


| Wszystko o czym mowa to prawda , ale jak to zwykle bywa ... jest tez
druga
| Microsoft :-).
Argumentacja tego typu prowadzi to konkluzji, ze jak widzisz dom z
otwartymi
drzwiami to wchodzisz i wynosisz co mozesz. Bo jest to "cicha zgoda".


- konkluzje , to już samemu można wyciągnąć i odpowiednio wykorzystać ,
twoja odpowiedż to jedna z możliwości , a dlaczego akurat taka ci się
nasunęła?


| 1. Wersje trial , nie mogą być stosowane do celów komercyjnych , a
efekty
| pracy na takim sofcie nie mogą podlegać publikacji !
To jest oczywiste. Skad taki argument?


- ... poczytaj w archiwum , jak to się "na szybko" coś potrzebuje , a nie
idzie na tym co się ma ...


| 2. Licencje na legalna produkcje płyt CD , posiadają tylko 3 firmy na
[...]
| tychże ... )
Ale istnieje pojecie dzialania w dobrej wierze. Nawet jezeli Twoje
rewelacje
sa prawdziwe, nie dotycza one koncowego uzytkownika.


- no jak już się czepiać to po całości , a "rewelacje" można znależć ... bez
problemów ... tylko trzeba chcieć je znaleźć ( jutro kupię sobie w dobrej
wierze zegarek od chłopaków z bramy )


| 3. Kto z " nie złodziei " sprawdzał na ile legalne było w ogóle
powstanie
| prawami licencyjnymi" oprogramowania  ...
J.w.


- J.w


| 4.Poza tym ciekaw jestem ilu z "nie złodziei" pracuje ( do swoich
celów ) na
| SWOIM , ( nie tym z pracy ) ... SWOIM - kupionym za swoje pieniądze  ,
| sofcie ... pewnie ze trzy osoby z tego co po nickach widzę ...
A co widzisz po moim nicku? ROTFL


- mowa o śmiałych wypowiedziach pod postem Gdzie Phostoshop - a co do
twojego nicka ? ... a no nic z niego nie widzę ...


| 5.Dodam że w całym cywilizowanym świecie , plastykiem czy grafikiem nie
| już o tym ...
Chcesz powiedziec, ze w calym cywilizowanym swiecie, jak ktos nie jest
"patentowanym" grafikiem, to mozna mu projekt podwedzic, jak go sobie nie
zastrzeze???


- tutaj jest akurat proste pytanie prosta odpowiedż , Tak ;-) ... pozostają
kwestie moralne , ...


| ps.przeczytałem 18 odpowiedzi na pierwszy post , pt.Gdzie Photoshop 6 ,
z
[...]
| odpowiedzieć NTG ... proste o ile ktoś załapał pytanie ...
Czyli dla Ciebie, wracajac do przykladu z poczatku mojego postu, normalna
bylaby sytuacja, kiedy to zlodziej (nie bojmy sie tego slowa) wychodzi na
ulice i glosno sie dopytuje, gdzie tu jest najblizej jakis niezamkniety
dom,
bo mu pare fantow potrzeba??? No tak, jak to powiedziales, w calym
cywilizowanym swiecie....
Pozdrawiam


- mądry złodziej nie pyta , mądry złodziej bierze , konkluzja na temat
pytania w poscie  PShopie , jest taka że to złe miejsce na takie pytanie ,
co nie znaczy że nie można po ludzku odpowiedzieć ;-)
I na koniec , powinienem się zapytać o czym tu pisać żeby się nie rzucali na
ludzi ... może jak zrobić buttona we Flashu ? , coraz bardziej nie widzę tu
dla siebie miejsca , ide bo się Fredy Kruger zaczyna ...
pozdrawiam

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: Gdzie photoshop 6 - NTG prościej
W dniu 28.10.2001 0:05, w poscie 3bdb3e5@news.vogel.pl, "S.Person"
<per@poland.comnapisal:


| Argumentacja tego typu prowadzi to konkluzji, ze jak widzisz dom z
otwartymi
| drzwiami to wchodzisz i wynosisz co mozesz. Bo jest to "cicha zgoda".
- konkluzje , to już samemu można wyciągnąć i odpowiednio wykorzystać ,
twoja odpowiedż to jedna z możliwości , a dlaczego akurat taka ci się
nasunęła?


Poniewaz jestes kolejna osoba tlumaczaca sie tak: inni nie sa OK, to ja tez
nie musze.


| 1. Wersje trial , nie mogą być stosowane do celów komercyjnych , a
efekty
| pracy na takim sofcie nie mogą podlegać publikacji !
| To jest oczywiste. Skad taki argument?
- ... poczytaj w archiwum , jak to się "na szybko" coś potrzebuje , a nie
idzie na tym co się ma ...


J.w.


| 2. Licencje na legalna produkcje płyt CD , posiadają tylko 3 firmy na
| [...]
| tychże ... )
| Ale istnieje pojecie dzialania w dobrej wierze. Nawet jezeli Twoje
rewelacje
| sa prawdziwe, nie dotycza one koncowego uzytkownika.
- no jak już się czepiać to po całości , a "rewelacje" można znależć ... bez
problemów ... tylko trzeba chcieć je znaleźć ( jutro kupię sobie w dobrej
wierze zegarek od chłopaków z bramy )


Twoj wybor, Twoje sumienie. Ale nie narzekaj jak Ci dom okradna, albo
wyciagna radio z samochodu. Musza miec co sprzedawac w tej bramie.


| 4.Poza tym ciekaw jestem ilu z "nie złodziei" pracuje ( do swoich
celów ) na
| SWOIM , ( nie tym z pracy ) ... SWOIM - kupionym za swoje pieniądze  ,
| sofcie ... pewnie ze trzy osoby z tego co po nickach widzę ...
| A co widzisz po moim nicku? ROTFL
- mowa o śmiałych wypowiedziach pod postem Gdzie Phostoshop - a co do
twojego nicka ? ... a no nic z niego nie widzę ...

| 5.Dodam że w całym cywilizowanym świecie , plastykiem czy grafikiem nie
| już o tym ...
| Chcesz powiedziec, ze w calym cywilizowanym swiecie, jak ktos nie jest
| "patentowanym" grafikiem, to mozna mu projekt podwedzic, jak go sobie nie
| zastrzeze???
- tutaj jest akurat proste pytanie prosta odpowiedż , Tak ;-) ... pozostają
kwestie moralne , ...


ROTFL. A poza tym na szczescie lub niestety nie mieszkamy tam tylko tutaj, i
poruszamy sie w takim a nie innym prawodawstwie. Powolywanie sie na obce
kasusy nie ma sensu. Jezeli Ci sie prawo nie podoba to za 4 lata kolejne
wybory ;-)


| ps.przeczytałem 18 odpowiedzi na pierwszy post , pt.Gdzie Photoshop 6 ,
| [...]
| odpowiedzieć NTG ... proste o ile ktoś załapał pytanie ...
| Czyli dla Ciebie, wracajac do przykladu z poczatku mojego postu, normalna
| bylaby sytuacja, kiedy to zlodziej (nie bojmy sie tego slowa) wychodzi na
| ulice i glosno sie dopytuje, gdzie tu jest najblizej jakis niezamkniety
dom,
| bo mu pare fantow potrzeba??? No tak, jak to powiedziales, w calym
| cywilizowanym swiecie....
- mądry złodziej nie pyta , mądry złodziej bierze , konkluzja na temat
pytania w poscie  PShopie , jest taka że to złe miejsce na takie pytanie ,
co nie znaczy że nie można po ludzku odpowiedzieć ;-)


Nie obraz sie, ale w moim odczuciu odpowiedzi na Twoj post byly na tyle
delikatne, na ile delikatne bylo Twoje pytanie.


I na koniec , powinienem się zapytać o czym tu pisać żeby się nie rzucali na
ludzi ... może jak zrobić buttona we Flashu ? , coraz bardziej nie widzę tu
dla siebie miejsca , ide bo się Fredy Kruger zaczyna ...


No jak to o czym? O grafice ;-)

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: <body background> , plik jpg i IE
Dnia 21-10-2005, pią o godzinie 06:46 +0200, ethanak napisał(a):


| <a href="./index.php?strona=1" target="_self"
|       <IMG SRC="./grafika/buttom_home.jpg"
| onmouseout="src='./grafika/buttom_home.jpg'"
| onmouseover="src='./grafika/a_buttom_home.jpg'" border="0" </a

Po co tu onmousecośtam? Poczytaj sobie o :hover - akurat przy
odsyłaczach Misio to przypadkiem obsługuje...


wlasnie. ostatnio potrzebowalem zrobic buttona do szukajki, ale klient
sobie chcial hovera etc. mialem dwa wyjscia:
1. link + js do submitowania forma
2. button, ale msie nie respektuje hovera dla submit-ow czy image'ow

w koncu zrobilem tak, ze dalem nie type="image" i do niego linka
(poniewaz wtedy musialbym hovera robic takze dla browserow w
javascript'cie, a tego chcialem uniknac. uzylem type="submit", value
puste (pozniej napisze czemu), i w css zdefiniowalem tlo i :hover.
oczywiscie msie ma w dupie hovera dla tego elementu, wiec na szybko
sklepalem mu onmouseover i onmouseout:

function rollOn(o)
{
  if (document.all && !this.opera) o.style.backgroundPosition="bottom
center"
  return true;

}


function rollOut(o)
{
  if (document.all && !this.opera) o.style.backgroundPosition="top
center"
  return true;


}


oczywiscie prawdopodobnie na to samo sie beda lapac rowniez konquerory i
inne safari, ale nie mialem wtedy czasu na to zeby szukac innych
warunkow dla nich :) wiec chwilowo olalem.

tak jak zrobilem, oczywiscie bardzo ladnie dziala. co prawda msie bez js
nie bedzie mial hovera, ale uznalem ze to najlepsze wyjscie... moze ktos
zna lepsze ? chetnie sie naucze czegos ciekawszego :)

a teraz czemu value puste ? chcialem dac tam teksta, takiego samego jaki
mial byc na obrazku (zuruck/weiter/suche etc). ale zarowno msie, jak i
opera, olewaja ustawienie w css fotna na size: 0, respektujac (w
przypadku opery) ustawienia usera minimum font size (czy jakos tak) -
oczywiscie nie mam o to do niej pretensji :) ). natomiast w ie p[o
prostu font-size: 0px dla niego byl jako chyba 1px czy cos w ten desen -
taki niebieski paseczek sie pojawial gdy byla jakas tresc w value
inputa.
myslalem ze za pomoca js wykosze tresc - przy wylaczonym js po prostu
troche by sie te buttony psuly:

L = E('top').getElementsByTagName('a')
for (var i=0; i<L.length; i++)
{
  if (L[i].firstChild.nodeType == 3)
    L[i].firstChild.nodeValue = ''


}


ale msie radosnie stwierdzal, ze ie bedzie pracowal z takim js i sie
wysypywal ;) w sensie: program wykonal [...].
poza tym zarowno w operze, jak i w msie, bylo brzydkie miganie tego
tekstu i jego znikanie etc.

jakies konkretne ladne i sprawne pomysly rowniez na to ? :) bo dosc
czesto musze robic linki obrazkowe, z hoverem, i pozostaje mi pozniej
bez css brak linku ( :/ ) albo hover w js... :( (zeby mogl dla pikczerow
byc sobie atrybut alt i jego zawartosc gdy nie bedzie pikczera). ani
jedo ani drugie rozwiazanie mnie niezbyt satysfakcjonuje... :)

        MySZ

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: zastanawiajace oferty pracy

temat wałkowany jakiś czas temu na tej liście i na pl.comp.grafika:

| dziwne sa jednak wymagania co do tego stanowiska
| mianowicie - osoba na stanowisku grafika w/g tej firmy powinna:
| 1. znać bardzo dobrze : html, dhtml, css, java script,
| 5. znac edytory HTML

tu chyba nic nie dziwi?


oj dziwi dziwi - zastanow sie pisze: "grafik" i "znac bardzo dobrze" -
javascript? he he a jakiez to ma zastosowanie w fotoszopie? wazne zeby
orientowal sie, ze jak ma zrobic button - to musi zrobic dwa obrazki :) ale
zeby od razu bardzo dobrze znal ten jezyk????


| 3. Znać środowisko Windows NT/2000
tu chyba też nie?


Chyba lepiej jak bedzie znal MacOS lub podobny, graficy takze Ci od www
pracuja na Mac'ach - na pl.comp.grafika byl tez np. temat fotoszop PC i
ogonki - lepiej to wyglada w wersji na Maca niestety, ale jak firma sie
uprze to winde musi znac - na tyle zeby odpalic sobie tego fotoszopa


| 4. znac język angielski, niemiecki
w większości firm obowiązuje 'samodoskonalenie', tzn. sam decydujesz, w
którą stronę i z czego się uczysz, pracodawca tylko płaci za materiały,
a te są z reguły obcojęzyczne (jaki jest sens płacenia za marne i
niefachowe przekłady?)


Jasne choc duzo wersji jest PL :) szczegolnie kombajnow do grafiki - Flash
niestety ciagle angielski ... ale znajomosc jezykow tak czy siak sie
przydaje :) chocby dla grup dyskusyjnych zaczynajacych sie od alt. ;)


| 2. znac technologie WAP, CGI, php
| 6. posiadac umiejetnosc w programowaniu XML/XSL

'znać' nie oznacza, że człowiek musi pisać w tym wszystkim kody z palca,
najlepiej jeszcze bez patrzenia na monitor, i na poziomie eksperckim. do
wszystkiego są narzędzia obiektowe.
choć mieszanie technologii server-side do zadań grafika to moim zdaniem
lekka przesada, to wydaje mi się, że chodzi raczej o ogólną orientację,
niż o rzeczywiste wykonywanie projektów. przykładowo: jeśli robię
html-owy interfejs do bazy danych trzymającej xml-owe pliki, to muszę
coś o tym xml-u wiedzieć, choćby po to, żeby poprawnie zaprojektować
formularze.


Jezeli nie pracujesz w zespole to rzeczywiscie :) Poza tym informatyk sie
nauczy 'tylko' xml'a i ma spokoj a biedny grafik musi ich obu :( ale zgadzam
sie ze cos trzeba wiedziec - ale naprawde nie tak jak kolega to tu
przedstawil ... albo ja bym chcial zeby bylo w druga strone - zeby
informatyk wiedzial czym sie zajmuje taki grafik :)


poza tym - technologie zmieniają się dość szybko i zasada 'w trzy dni
się nauczyć i w dwa zrobić' obowiązuje niezmiennie.


He he obycie z programami to dobra rzecz poza tym z tego co zauwazylem jak
juz jestes dobry w jednym szybko lapiesz inne - czy to tylko moje wrazenie
ze Gimp jest bardzo fotoszopowaty? caly Adobe moze sluzyc za dobry przyklad
dobrze pomyslanego produktu :)


wszystko oczywiście IMVHO.


ja rowniez IMVHO :)


pozdrawiam,
Ł.


Pozdr
Lee

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Temat: uniformy w szkolach srednich, protesty, hitler etc
jaga_nj napisała:

> Zgadzam sie Edytkus, ale musze dodac, ze dziecko swoje zachowanie
i
> poglady wynosi przede wszystkim z domu bo szkola nie jest od
> wychowywania ani od nianczenia dzieci. Takze za wiekszosc
uczynkow;)
> popelnionych przez dzieci nie powinno sie winic ich samych ale
> przedewszystkim rodzicow.

niby racja ale bezposrednio tyczy sie tylko dzieci chowanych w domu
do jakiegos wieku, od momentu gdy dziecko spedza wiecej czasu w
otoczeniu innych osob (w szczegolnosci rowiesnikow) i zdarzen niz
bliska rodzina maja one wiekszy wplyw na charakter dziecka niz
rodzina. Moze nie dotyczy to wszystkich dzieci ale na pewno
wiekszosci. Najprostszy przyklad, w mojej rodzinie jest dziewczyna
ktora ledwo co zaczela studia a juz jest w ciazy z zonatym mezczyzna
ktorego dziecko ma tylko kilka m-cy. Ta moja kuzynka pochodzi z
bardzo poboznej i wyksztalconej rodziny, zawsze byla swieta,
skromna, za wszystko chwalona, slowem ideal panienki z dobrego domu
a tu taka wpadka. Moja ciocia chce ja wyslac za granice zanim brzuch
jej sie powiekszy i tajemnica wyjdzie na jaw?!

>Uwazam tez ze gdyby nie te jeczace mamusie
> to te male dzieci zalozylyby ten nieszczesny uniform i poszly
> ochoczo do szkoly.

jak pisalam Alexandra uniform lubi i nie chce sie wyrozniac pomimo
mego narzekania ale niestety niewiele ma to wspolnego z "ochoczym
chodzeniem do szkoly" bo z tym akurat bywa roznie - np. w zeszlym
tygodniu doslownie ciagnelam ja chodnikiem zaplakana z powodu "too
many rules" ;)

I wedlug mnie tak naprawde to zalezy im tylko na
> koszulkach, bo doly nosza przerozne, przynajmniej w "naszej"
szkole.

u nas tez, ja mam tylko polos i t-shirts z logo a cala reszta
kupiona gdzies indziej - taka moja forma buntu ;), poniewaz w
przepisach nie ma nic na temat formy logo na drugi rok planuje
zakupic tops w odpowiednich kolorach ale innych fasonach i
naprasowac logo albo wyhaftowac jedno na zamowienie lub zrobic
button i przypinac je jak tarcze ;) No bo co robic z tymi wszystkimi
koszulkami gdy dziecko wyrosnie? Nawet nie mozna nikomu oddac.

>To moze Edytkus od jutra
> odziewamy nasze corki w krakowskie stroje i mowimy, ze inaczej
> kultura nam nie pozwala;)Juz widze miny moich dzieci.

przypuszczam ze mojej cekiny i korale by sie podobaly ale moj stroj
(po mnie) ma juz swiecidelka powycierane ze starosci a na nowy
szkoda mi kasy (nie mam po co kupowac), zreszta nam bardziej pasuje
kurpiowski ;)

> Sadownie nic nie zrobimy bo juz ten temat byl przerabiany przez
> niektorych rodzicow wiec pozostaje nam sie tylko wyprowadzic i
> liczyc na to ze tam nie wprowadza uniformow.

nauczyciele tez powinni nosic! normalnie jak w Chinach, Wielki Brat
Czuwa :O Dobrze ze chociaz swobodnie ponarzekac mozna ;) kurcze, ale
prasowania mi sie teraz nazbieralo :(

Przeczytaj resztę odpowiedzi



Strona 2 z 2 • Wyszukano 160 wyników • 1, 2